2, Något du inte är nöjd med

Om det är något som jag inte är nöjd med så är det mina sjukdomar!


När jag gick i trean så märkte jag att jag började få vita fläckar på fingrarna, mamma smörjde in fläckarna med massa salvor och sånt, men det hände inget... då sommaren var slut och vintern hade kommit så försvann fläckarna sakta men säkert.
Sommaren efter det hade jag vita fläckar på knäskålarna, fingrarna, fotknölarna, armbågarna osv. 
Så vi beställde tid hos nån doktor som skulle berätta vad det var, men han visste inte, han trodde att jag var tvungen att opereras eller något sånt? Så vi var tvungna att komma tillbaka efter ett tag och prata med nån annan doktor som var från nån annanstans.
Då visade det sig att det bara var en pigmentsjukdom som heter Vitiligo, jag har inga pigment där dom vita fläckarna är, så jag kan inte bli brun där. Istället blir det vita fläckar.. Så om jag inte smörjer in fläckarna på sommaren och om jag är utomlands kan jag få typ cancer eller vad det var.. haha..
Det konstiga är att det inte är någon i min släkt som haft det, och jag fick det ju bara helt plötsligt en sommar? 
Fläckarna syns ju inte lika mycket på vintern eftersom jag inte solar och sånt då, det är ju ganska självklart.
I början skämdes jag så fruktansvärt mycket för det där, ingen hade ju hört talas om det, så alla frågade var det var, jag kände mig typ kränkt, jag gick ju i femman eller något sånt.
Nu orkar jag inte bry mig lika mycket längre, men jag skämms fortfarande, då jag träffar nya människor och jag har shorts på mig så ser jag hur dom tittar, då mår jag bara dåligt innombords.. varför ska det hända mig?
Det är ju absolut inget stort, men man skulle ju önska att jag inte skulle fått det.
Idag är det väl inte så ovanligt tror jag, det var nog mer ovanligt för 4 år sedan.
Ni ser ju fingrarna. Fast jag tror det inte brukar synas så mycket? var mer brun än vanligt den sommaren... tror det var två sommrar sedaaan :)
Dom här bilderna tog jag nyss..

Har även något som heter Dystymi (lågdepression), men det vill jag inte prata om.

Kommentarer
Postat av: hanna kjellsson

jag hade helt glömt bort att du hade den där sjukdommen, även fast jag har sett dig på våren/sommaren. Men du är jätte fin även om du har dom där vita fläckarna, det är inget man tänker på, men jag förstår att du kanske gör det ibland ändå. men det är bara och sluta skämmas,det är en del av dig och du är jätte fin som sagt :<3

2012-03-15 @ 19:37:53
Postat av: sarah

Jag vet hur det känns att ha den känslan, varför ska det hända mig, och att alla kollar.

men tänk på att du kan säga att du har samma sjukdom som Michael Jackson hade, FUCKYEAH!

Nemen de är fett jobbigt att ha sjukdomar som visar sig utåt, speciellt av dom lite mer ovanliga slagen..

2012-03-15 @ 22:25:17
URL: http://sarahsfoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Btw, så äru fett fin ändå!<3

2012-03-15 @ 22:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0